www.cuparachitele.ro RO   EN   HU  

Festivalul Peretilor de Gheata 2016
Fișa de înscriere Festivalul Peretilor de Gheata 2016
Regulament - Festivalul peretilor de gheata
Programul Festival 05-07 februarie 2016
Regulament Cupa CAR la dry tooling 2016
Galerie Foto
Sponsori
Parteneri Media
Facilități
Organizatori
Contact
Prieteni
2013 - Editia a X.-a
2012 - Ediția a IX.-a
2011 - Ediția a VIII.-a
2010 - Ediția a VII.-a
2009 - Ediția a VI.-a
2008 - Ediția a V.-a
2007 - Ediția a IV.-a
2006 - Ediția a III.-a
2014 - Editia a XI.-a
 
   
 
Regulament Cupa CAR la dry tooling 2016
 

Regulament Cupa CAR la Dry Tooling 6-7 Februarie 2016

Rachitele, Valea Stanciului, Masivul Vladeasa, judetul Cluj

1. FACILITĂȚI MINIMALE

Organizatorul va asigura un minim de facilitati compus din:

a) secretariat de concurs pentru: inscrieri, plata taxei de participare, sedinta tehnica, elaborare de clasamente, depuneri de contestatii, etc.

b) o echipa de arbitrii care va avea rolul de observare a sportivilor, de asigure ca participantii respecta regulamentul, de validare a traseelor parcurse conform regulamentului si de elaborare a clasamentului.

c) personal medical.

2. CONCURS ȘI REGULI DE DESFĂȘURARE

- Pentru competiția de dry tooling vor fi puse la dispoziție 12 trasee (aceleași pentru Feminin și Masculin) care vor fi distribuite în trei zone de concurs (trei pereți). Traseele vor fi echipate in prealabil de către organizatori. Traseele vor fi împărțite pe doua paliere de dificultate și vor fi punctate astfel: Palier 1- fiecare traseu 100 de puncte; Palier 2 – fiecare traseu 1000 puncte. De menționat faptul ca punctele fiecarui traseu vor fi egal împărțite la numărul de concurenți care vor reuși parcurgerea lor conform regulamentului. - Concursul se va desfășura în stil OPEN, adica traseele vor fi parcurse ”la lucru”, fiecare concurent având dreptul la un număr nelimitat de încercări pentru fiecare traseu atât timp cât nu obstrucționează accesul la traseu al celorlalți concurenți și dă dovada de fair play. Vor fi două categorii de concurs: Masculin și Feminin. Fiecare concurent va primi la inscriere fișa de concurs (cu lista de trasee) și regulamentul de participare. În cazul in care vor fi mai mult de 3 concurenți la coadă pentru un traseu arbitrul trebuie sa intervina și să se asigure ca ordinea de intrare în traseu este respectată. Un traseu va fi considerat realizat/parcurs și concurentul poate primi punctajul corespunzător atunci când: traseul este parcurs în manieră ”cap de coardă” de la bază până în top fără cădere sau odihnă stând în coardă sau în buclele de asigurare și fără utilizarea echipamentului de asigurare pentru avansare (bucle, spituri, urechi, pitoane, lanț, coardă). Concurenții vor trebui să folosească pentru escalada traseelor din concurs pioleți și colțari. Se vor accepta bocanci echipați cu colțari dar și ghete de drytooling cu colțar incorporat. Nu vor fi permiși colțarii cu pinten pe spate și nici pioleții mai lungi de 55 cm. În timpul escaladei nu este permisă amplasarea unui piolet peste celălalt, amplasarea colțarului pe piolet și nici tracționarea prizelor cu mâna liberă. Concureții pot atinge prizele cu mâna liberă pentru verificarea lor și pot folosi mâna ca punct de sprijin sau echilibru dacă țin în acea mână și pioletul. Nu se acceptă odihna în ”dragoanele” pioleților sau tracționarea pioletului cu incheietura cotului. Concurenții sunt obligați să asigure toate punctele de asigurare de pe traseu altfel vor fi penalizați și nu li se vor acorda punctele aferente traseului. În urma parcurgerii unui traseu concureții trebuie să prezinte fișa de concurs arbitrului din zona respective pentru a fi validata .

3. SIGURANȚĂ

Organizatorii au responsabilitatea să echipeze traseele cu echipamente omologate UIAA și într-un mod în care să nu pună în pericol viața concurenților. Asigurarile fixe de pe trasee sunt compuse din: a)carabiniera tip maillon rapide, fixata in punctul de asigurare de pe panou (ureche spit) b)chinga, de diferite lungimi – in functie de natura traseului c)carabiniera de asigurare cu clapeta curba Concurenții dar și persoanele care ii asigură trebui să fie echipați obligatoriu cu: - ham omologat și în condiții bune de utilizare - cască - dispozitive de filare omologate și întro stare bună de funționare - coardă dinamică omologată și în condiții bune de utilizare. Abaterea sau refuzul de a aplica aceaste regulă va duce la descalificarea concurentului. Concurenții/filatorii sunt responsabili în totalitate de stilul și procedeul în care se asigură. Organizatorii recomandă dar nu sunt responsabili de punerea în practică a următoarelor masuri: -concurentul se leagă în coardă cu nod în 8 prin urmărire. -filatorul verifică vizual daca nodul este efectuat corect si daca hamul este inchis. Cuncurentul de asemenea verifică dacă filatorul îl asigură correct. -filatorul verifică coarda de asigurare pentru a preveni încâlcirea ei. -să nu existe prea multa coardă liberă lăsată în fața dispozitivului de filaj, în momentul în care sportivul eșuează să asigure o buclă. -căderile sunt oprite într-o maniera sigură si dinamică. -căderile sunt controlate pentru a evita lovirea cățărătorului prin pendulare cu stânca sau alte elemente care sunt în calea căderii. -pornirea în traseu se face cu prima buclă asigurată. Organizatorii prin atribuțiile arbitrilor sunt raspunzatori sa verifice echipamentul utilizat in procesul de asigurare. Daca concurentul sau filatorul este necorespunzator echipat arbitrul are dreptul de a intrerupe evolutia concurentului. Organizatorii au dreptul de a evacua orice persoana care prin prezența sau activitățile sale poate periclita siguranța sportivilor, spectatorilor sau a persoanelor implicate în procesul de organizare al evenimentului.

4. PROGRAM

Inscrierile și plata taxei de concurs se vor putea face la secretariatul evenimentului pe întreaga perioada de desfășurare a festivalului dar și vineri, 5 februarie între orele 17:00 și 20:00. Startul concursului va fi sâmbătă 06 februarie de la ora 10:00. Intervalele de timp în care concurenții pot cățăra în cadrul competiției sunt:

*sâmbătă, 6 febr., ora 10.00 – 17.00

*duminică, 7 febr., ora 9.00 – 13.00

Festivitatea de premiere va avea loc duminica 7 februarie, la Cascada Vălul Miresei, la ora care va fi anunțată ulterior de organizatori.

 

 
2007 © Copyright - Cupa Răchiţele